NASREDDİN HOCA ARAMIZDA

NASREDDİN HOCA ARAMIZDA

18.03.2024 42

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASI

 

Uygulamanın Adı: NASREDDİN HOCA ARAMIZDA

Uygulamanın Amacı :

1. Kültürel mirasımızı ve bu miras içerisinde yer alan ünlü halk bilgesi, devrinin ilim adamı, nüktedan Nasreddin Hoca’yı daha geniş kitlelere tanıtmak,

2. Nasreddin Hoca’nın kişiliğinde ülkemiz ve insanını gerçek kültürü ve gerçek yapısıyla tanıtmak,

3. Nasreddin Hoca’nın ulusal kültürünün zenginlikleri kapsamında algılanması, tanıtılması, hak ettiği ilgiyi bulmasını sağlamak,

4. İlkokul düzeyindeki öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak, estetik duyum, sahne sanatı beğenilerini geliştirmek,

5. Tiyatro sanatının gelişimine katkıda bulunmak,

6. Ders dışı sanatsal etkinliklerde bulunma alışkanlığı ve zevkinin oluşmasına katkı sağlamak,

7. Hoşgörü, başkalarına saygı, bilginin yaşama aktarılması, kendini ifade etme, üretilenlerin gelecek kuşaklara aktarılması gibi kazanımları sağlamak,

8. Nasreddin Hoca’ nın her bir fıkrasındaki hikmetlerini anlamalarını sağlamak.

 Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek

Öğrencilerin sahne fobisini yenip heyecanı kontrol altında tutmak,

 Özgüveni artırmak

Topluluk önünde kendini rahatça ifade edebilmek,

 Yaratıcı drama becerilerini geliştirmek,

 Milli değerlerimiz Nasreddin hocayı tanımak,

 

Uygulamanın  Özeti: Öncelikli olarak öğrencilere Nasreddin Hocayı tanıyıp tanımadıkları soruldu. Öğrencilerin olumlu ve olumsuz cevapları alındıktan sonra Nasrettin hoca hakkında kısa bilgiler verildi. Öğrencilerin düzeyine uygun fıkralar çocukların kahkahaları eşliğinde fıkralar okundu. Öncelikli amaç Nasrettin hocayı tanıtmaktı. Çocukların Nasrettin hocanın adını bile duyar duymaz yüzlerindeki tebessüm fark edilmeyecek gibi değildi.

Projenin uygulama aşamasında öncelikle herkesten Nasreddin Hocanın fıkralarının araştırılması istendi. Gelen fıkralar arasında seçimler yapılarak sınıfta fıkraları canlandırmalar yapıldı. 6 tane Nasrettin hoca fıkrası belirlenip piyes şekline dönüştürüldü. Bu fıkralar PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR, KEDİ NEREDE, KAZAN DOĞURDU, EŞŞEĞEMİ İNANIYORSUN BANA MI, NASREDDİN HOCA İLE İDDİA,GÖLE YOĞURT ÇALMAK. Öğrenciler gruplanarak roller dağıtıldı. Uygulama yaklaşık 2 ay kadar devam etti. Serbest etkinlikler dersinde öğrenciler çalışmalarını sürdürdü. Projenin bitiş aşamasında çok amaçlı salonda kostüm ve dekor kullanılarak diğer öğrencilere ve öğretmenlere gösteriler sunuldu. Ve birbirinden güldüren ve düşündüler gösterimler ortaya çıktı.

Projenin sonunda öğrencilerin aldığı alkışlar ve tebrikler bir kez daha kendilerine olan güveni fark etmelerini sağladı.

Bu uygulama öğrencilerin milli kültürümüz olan Nasreddin hocayı daha yakından tanıyıp aynı zamanda tanıtmalarını sağladı. Sahne becerileri gelişirken özgüvenlerinin artmasını olumlu katkı oldu. Gösteriler hem eğlenmelerini hem de düşünmelerini sağladı. 

Okulumuz toplantı salonunda 2/A sınıfı öğrencileri gösterilerini diğer sınıflara sergilediler.

 

 

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Herhangi bir zorluk ile karşılaşılmadı. 

 

Elde Edilen Sonuç:

Çalışmamızın sonucunda :

1-     Veli – öğrenci – okul işbirliğine yönelik bir faaliyet gerçekleştirilmiş oldu.

2-     Eğlenceli bir şekilde ürün ortaya koyan öğrencilerin özgüvenlerinin gelişmesine destek olundu.

3-     Yaratıcı drama becerilerinin gelişmesi hedefine ulaşıldı.

4-     Öğrencilerinin kendilerini daha iyi ifade edebilmesi gerçekleşti.

5-     Öğrencilerin farklı kavramlar öğrenmesi gerçekleşti.

6-     Gülerken aynı zamanda düşünmemiz gerektiği ortaya çıktı.

7-     Bir olaya farklı bakış açıları ile bakılması sağlandı.

8-     Öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak birbirinden farklı doğaçlamalar yapabileceği gözlemlendi.

 

 

 

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak ? :  Bu çalışma,  okul iklimini iyileştirmek ve öğrencileri her yönüyle geliştirmek amacıyla, her sene belirli bir tarihte okullarda düzenlenecek, ritüel haline gelebilecek bir etkinlik olarak sürdürülebilir.

 

Uygulama Diğer Okul – Kurumlara Yayılabilir mi ? :  Bu uygulama tüm  sınıflarda farklı canlandırmalar yapılarak gerçekleştirilebilir.

 

18-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-202418-03-2024