GERİ DÖNÜŞÜM OYUNCAĞIM - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

GERİ DÖNÜŞÜM OYUNCAĞIM - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

29.04.2024 27

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASI

Uygulamanın Adı: GERİ DÖNÜŞÜM OYUNCAĞIM

Uygulamanın Amacı :

1-     Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek

2-     Atık malzemelerin tekrar kullanılmasını sağlamak

3-     Geri dönüşümün önemini kavramak

4-     Öğrencilerin el ve düşünme becerilerini artırmak ve ince motor gelişimlerini desteklemek

Uygulamanın  Özeti: Öncelikli olarak öğrencilere kullanmadığımız malzemelerin ne yapıldığı soruldu. Öğrencilerin çöpe atarız cevapları sonucunda atık malzemelerin çöpe atmak yerine farklı alanlarda değerlendirebileceğimizi düşünmeleri sağlandı. Bunun üzerine öğrenciler zihinlerinde hayal etmeye başladılar ve herkes hayallerini tek tek anlattı. Geri dönüşümle ilgili bazı videolar ve görseller izlendi. Öğrencilere geri dönüşümden yapılan bazı örnekler gösterildi. Öğrencilerin aslında çöp olarak gördükleri birçok şeyin tekrar kullanarak kaynakları tasarruflu kullanırken aynı zamanda da çevreye daha az zarar verildiğini fark etmeleri sağlanmış oldu.

Projenin uygulanma aşamasında herkes hayallerini önce resim defterlerine çizip sonra gerekli malzemelerin listesini oluşturmakla başladılar. Daha önce kullanmayıp çöpe attıkları birçok malzemeyi ihtiyaç listelerine eklediler. Karton kutu, pet şişe, boncuk, pipet, meyve kasası, mandal vb. Sonraki güne herkes ailesi ile evde malzemeleri hazırlayıp ön çalışmaları yaptı.  Ve sınıfta son aşamalar da tamamlandıktan sonra atık malzemelerden kendi oyuncağımızı yaptık. Uygulama sonucunda birbirinden yaratıcı, renkli oyunlar ortaya çıktı.

Bu uygulama öğrencilerin sıfır maliyete birbirinden renkli ve eğlenceli kendi emeklerini içeren oyunlar üretmelerini sağladı. Kendi el emekleri olduğu için parayla alınan oyuncaklara göre daha çok değer verdikleri ve zevkle oynadıkları fark edildi.  Aynı zamanda çocuklar artık çöpe atacakları şeyleri atmadan önce düşünüp başka bir alanda kullanabileceklerini düşünmelerini sağladı. Bu proje ile doğaya az zarar vererek düşük maliyetle tasarrufun önemini kavrayıp geri dönüşümün her alanda kullanılması gerektiğini fark ettiler.

Okulumuz toplantı salonunda 2/A sınıfı öğrencileri projelerini diğer sınıflara sergilediler.

 

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Bazı öğrencilerin kesme çizme konusunda el becerilerinin az olması zorlanmalarına neden oldu. Bazı ailelerin çocuklara gereken desteği ve yardımı göstermemesi.

 

Elde Edilen Sonuç:

Çalışmamızın sonucunda :

1-     Veli – öğrenci – okul işbirliğine yönelik bir faaliyet gerçekleştirilmiş oldu.

2-     Eğlenceli bir şekilde ürün ortaya koyan öğrencilerin özgüvenlerinin gelişmesine destek olundu.

3-     El  ve düşünme becerilerinin gelişmesi hedefine ulaşıldı.

4-     Öğrencilerinin atık malzemelere karşı farklı bir bakış açısı geliştirmesi sağlandı.

5-     Öğrencilerin farklı kavramlar öğrenmesi gerçekleşti.

6-     Tasarrufun önemi kavrandı.

7-     Atık malzemeleri çöp olarak görmek yerine farklı birçok alanda değerlendirebilecekleri keşfedildi.

8-     Öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak ortaya birbirinden farklı ürünler ortaya çıkarabilecekleri gözlemlendi.

9-     Atık malzemeler ile doğaya az zarar verip kaynakları tasarruflu kullanmayı ve aile bütçesinden ülke ekonomisine kadar birçok alanda fayda sağlandığını düşündüler.

 

 

 

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak ? :  Bu çalışma,  okul iklimini iyileştirmek ve öğrencileri her yönüyle geliştirmek amacıyla, her sene belirli bir tarihte okullarda düzenlenecek, ritüel haline gelebilecek bir etkinlik olarak sürdürülebilir.

 

Uygulama Diğer Okul – Kurumlara Yayılabilir mi ? :  Bu uygulama tüm  sınıflarda materyalleri yaş grubuna göre seçilerek düzenlenebilir  ve uygulanabilir.

 

 

 

 

                                                                 HAZIRLAYAN

                                                                 SEREN DERİNDERE 

 

29-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-202429-04-2024