ZORBALIĞA DUR DE! - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

ZORBALIĞA DUR DE! - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

30.11.2023 79

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASI

Uygulamanın Adı: ZORBALIĞA DUR DE!

Uygulamanın Amacı :

1.     Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak

2.     Öğrencilerin,akran zorbalığı kavramını tanımlamalarını sağlamak.

3.      Öğrencilerin, akran zorbalığı olan ve olmayan davranışları ayırt edebilmelerini sağlamak.

4.     Öğrencilerin, bir akran zorbalığı durumunda karşılaşılabilecek üç farklı rolün farkına varmalarını sağlamak.

5.     Bireysel farklılıklara karşı saygılı ve hoşgörülü olmalarını sağlamak.

6.     Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek

7.     Kitap okuma alışkanlığının sanatsal becerilerle desteklenerek kazandırılması

8.     Öğrencilerin el becerilerini artırmak ve ince motor gelişimlerini desteklemek

Uygulamanın  Özeti: Öncelikle Anıl Basılı adlı yazarın “NOHUT ADAM” kitabı okundu. Kitap hakkında konuşuldu. Kitabın kahramanı ve konusu belirlendı. Öğrencilerden kitabın kahramanı Nohut Adam gibi şapka tasarlamaları istendi. Öğrenciler kitabın konusuna dikkat çekmek amacıyla pankartlar da hazırladılar. Kitabı okuyan diğer sınıflarla toplanıldı ve kitap hakkında söyleşi gerçekleştirildi. Bireysel farklılıklara saygılı olma ve akran zorbalığı ile ilgili bilgiler paylaşıldı, fikir alışverişi yapıldı. Öğretmen çocuklara sağlam bir elma gösterdi ve ” Bu elmanın akran zorbalığına uğramamış bir kişiyi temsil ettiğini hayal edin “dedi. Daha sonra elmayı elden ele dolaştırarak ona zorbalık yapmalarını istedi. Bunun sonucunda elmanın geldiği duruma dikkat çekildi. Zorbalığa uğrayan insanlarda da bunun gibi görünen ve görünmeyen bir sürü yara olduğu bu insanlarında fiziksel veya duygusal olarak yaralandıkları açıklandı. Elma deneyi karşısında çocuklar çok şaşırdılar ve akran zorbalığının sonuçlarını somut olarak görmüş oldular. Daha sonra uğradıkları zorbalıklar hakkında konuşuldu. Yaşadıkları ve en etkilendikleri zorbalığı kağıda yazıp çöpe atmaları istendi. Sonuç olarak zorbalık durumunda yapılması gerekenlerle ilgili bilgiler verildi. Zorbalığın bireysel farklılıklara saygı duymama sonucu ortaya çıktığı Nohut Adam’ın da bu sebeple şapka hazırladığı söylenerek şapkalara dikkat çekildi. Şapkanın sadece kusur olarak gördüklerimizi örteceğini, onları düzeltmeyeceği vurgulandı.

 

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Kitabı alamayan öğrenciler olması durumunda paylaşarak okumaları sağlandı. Şapkaların sadece veli yapımı olmaması velilerin sadece destek olması vurgulandı.

 

 

Elde Edilen Sonuç:

Çalışmamızın sonucunda :

 

1-     Akran zorbalığı kavramı öğretildi.

2-     Zorbalık olan ve olmayan davranışları ayırt etmeleri sağlandı.

3-     Zorbalık karşısında nasıl davranmaları gerektiği öğretildi.

4-     Veli – öğrenci – okul işbirliğine yönelik bir faaliyet gerçekleştirilmiş oldu.

5-     Çocukların yaratıcılık becerileri geliştirildi.

6-     Öğrencilerinin kitap okuma konusuna farklı bir bakış açısı geliştirmesi sağlandı.

7-     Öğrencilerin yaşadıkları zorluklar karşısında kendilerini nasıl ifade edecekleri öğretildi.

8-     Farklı olana saygı duyma değerinin gelişimi desteklendi.

9-     Öğrencilerin hayal güçlerinin gelişimi sağlandı.

 

 

 

 

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak ? :  Bu çalışma,” Her Kitap Bir Dünya “, “Ergene  Okuyor” veya Değerler Eğitimi  projeleri kapsamında konu ile ilgili başka kitaplarla da uygulanıp geliştirilebilir.

 

 

Uygulama Diğer Okul – Kurumlara Yayılabilir mi ? :  Bu uygulama özellikle rehber öğretmeni olmayan okullarda sınıf öğretmenleri tarafından uygulanabilir.


30-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-2023