BEN NERELİYİM? - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

BEN NERELİYİM? - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

12.01.2024 69

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASI

Uygulamanın Adı: BEN NERELİYİM?

Uygulamanın Amacı :

1-     Milli ve kültürel değerlerimizi tanımak

2-     Yakın çevresindeki tarihi, doğal ve turistik yerleri fark etmek

3-     Yakın çevresindeki kültürel miras öğelerini araştırmak

4-     Yakın çevresinde yapılan üretim faaliyetlerini gözlemlemek

5-     Ülkemizi genel özellikleri ile tanımak

6-     Yazılı ifade, dil ve görsel algı becerilerini geliştirmek

7-     Öğrenci- Veli- Öğretmen işbirliğini sağlamak

8-     Öz güven gelişimini desteklemek

9-     Analitik düşünme becerilerinin desteklenmesi

Uygulamanın Özeti: Bu etkinlikte öncelikle öğrenci-veli-öğretmen işbirliği kapsamında ülkemizi ve yaşadığımız yerin milli ve kültürel değerlerini tanımak amaçlanmıştır. Etkinlik kapsamında öğrencilere ve velilerimize yapılacak çalışma ile ilgili bilgilendirme toplantısı yapılmış ve gerekli hazırlık süresi tanındıktan sonra okulumuz konferans salonunda okul velilerimizin ve öğrencilerimizin katılımıyla etkinlik gerçekleştirilmiştir. Sınıfımızdan her veli ve çocuğu kendilerine ayrılan gün ve sürede memleketlerinin veya seçtikleri şehrin tarihi, doğal, turistik öğeleri ile şehrin kültürel özelliklerini tanıtan bir sunum hazırlayıp bizlerle paylaşmışlardır. Sunumlarını çeşitli görsellerle, yöresel dans, kıyafet, araç-gereçlerle desteklemişler; eğlenceli ve rengarenk bir çalışma ortaya konmuştur. Seçilen şehirlerin tanıtımının ardından öğrencilerimize, “Ben Nereliyim?” başlığı altında eğlenceli ve düşündürücü bilmeceler sorularak, belirtilen şehri bulmaları amaçlanmıştır.

 

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Etkinlik, kapsamlı ve detaylı hazırlık, araştırma, bilgilere ulaşma ve düzenleme süreci gerektirdiğinden yeterli sürenin tanınması gerekir. Sunum öncesi de etkinliğin gerçekleştirileceği ortamın hazırlanması açısından velilerimiz ve öğrencilerimize uygun zaman ve koşullar sağlanmalıdır. Gönüllülük esaslı olmasından çalışma öncesi gerekli motivasyon, destekleme ve güdüleme konusunda hassas davranılmalıdır.

 

Elde Edilen Sonuç:

Çalışmamızın sonucunda :

1-     Veli – öğrenci – öğretmen ve okul işbirliğine yönelik bir faaliyet gerçekleştirilmiş oldu.

2-     Eğlenceli bir şekilde sunum ortaya koyan öğrenci ve velilerinin öz güvenlerinin gelişmesine destek olundu.

3-     Analitik düşünme, araştırma, bilgiye ulaşma, bilgileri düzenleme ve eğitim teknolojilerinden yararlanma ve paylaşma hedefine ulaşıldı.

4-     Yazılı ifade, dil ve görsel algı becerilerini geliştirmesine destek olundu.

5-     Toplum karşısında konuşma kuralları öğrenildi.

 

 

 

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak ? :  Bu çalışma,  her eğitim öğretim yılında 3 ve 4. sınıflarda uygulanabilir. Ülkemizin kültürel değerlerini  tanıma amacıyla veli-öğretmen- öğrenci işbirliğine dayalı sürdürülebilirliği olan bir çalışmadır.

 

Uygulama Diğer Okul – Kurumlara Yayılabilir mi ? :  Bu uygulama her kademede uygulanabilir.


12-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-202412-01-2024