KÜÇÜK YAZARLAR İŞ BAŞINDA - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

KÜÇÜK YAZARLAR İŞ BAŞINDA - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

TEKİRDAĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLEN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KAPSAMINDA OKULUMUZ 3/A SINIF ÖĞRETMENİ GAMZE YASAN TARAFINDAN DÜZENLENEN "KÜÇÜK YAZARLAR İŞ BAŞINDA" KONULU EKİM AYI İYİ ÖRNEĞİMİZ

31.10.2023 219

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASI

Uygulamanın Adı: KÜÇÜK YAZARLAR İŞ BAŞINDA

Uygulamanın Amacı :

1-     Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek

2-     Yazılı ifade, dil ve görsel algı becerilerini geliştirmek

3-     Hikaye yoluyla öğrencilerin duygularını keşfetmesini sağlamak

4-     Öz güven gelişimini desteklemek

5-     Sözcük varlığını geliştirme

6-     Analitik düşünme  becerilerinin desteklenmesi

Uygulamanın  Özeti: Öğrencilerin dikkatini çekmek adına etkinlik öncesi küçük yaşta yazar olan kişiler tanıtıldı. Bu aşamada kendi hikayelerini nasıl yazacaklarına dair bilgiler alt metin olarak verildi.Kendi hikayelerini yazma isteği uyanan öğrencilere, hikayelerini nasıl yazacaklarına dair işlem basamakları anlatıldı. Hikayelerini oluşturmaları esnasında  öğretmen tarafından sınırlandırma uygulandı. Hikayeler verilen belirli süre sonunda oluşturuldu ve hikaye oluşturacakları kitap için sayfalara ayrıldı. Her sayfaya uygun olarak çocukların resim yapmaları sağlandı. Hikayeler kitap haline gelince, okul içi etkinlik düzenlenerek diğer okul arkadaşlarına konferans salonunda hikaye okuma ve yazdıkları kitap hakkında söyleşi etkinliği düzenlendi. Ayrıca aynı etkinlik farklı bir gün velilere yönelik de düzenlendi. Ayrıca okul içi öğrencilerden ve öğretmenlerden oluşan komisyonlarla hikayeyi görsel açıdan, yazım ve imla kuralları açısından ve hikaye bütünlüğü açısından değerlendirilmesi yapıldı. Yarışmaya katılan öğrencilere mansiyon ödülü verilirken 1. olan öğrencinin hikayesi ise kitap haline getirildi.

 

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Bu etkinliği yapmadan önce öğrencilerin analitik düşünme becerilerinin desteklenmesi gerekir. Etkinliği planlarken belirli bir dönem bu konuda çalışma yapması gerekir.Gönüllü esaslı olması gerektiğinden motivasyon ve güdüleme konusunda hassas davranılmalıdır.Kısa süreli değil uzun dönemli bir etkinlik olup planlama süreci uzun zaman gerektirir.

 

Elde Edilen Sonuç:

Çalışmamızın sonucunda :

1-     Veli – öğrenci – okul işbirliğine yönelik bir faaliyet gerçekleştirilmiş oldu.

2-     Eğlenceli bir şekilde ürün ortaya koyan öğrencilerin öz güvenlerinin gelişmesine destek olundu.

3-     Analitik düşünme  becerilerinin desteklenmesi hedefine ulaşıldı.

4-     Yazılı ifade, dil ve görsel algı becerilerini geliştirmesine destek olundu.

5-     Toplum karşısında konuşma kuralları öğrenildi.

 

 

 

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak ? :  Bu çalışma,  her eğitim öğretim yılında 3 ve 4. sınıflarda uygulanarak öğretmenlerin öğrencilerini motive edip cesaretlendirmesiyle sürdürülebilirliği sağlanabilir.

 

Uygulama Diğer Okul – Kurumlara Yayılabilir mi ? :  Bu uygulama 3 ve 4. sınıflarda uygulanabilir.

31-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-202331-10-2023